onsdag 26 november 2008

Nyårs saga.



Det hela började med att jag hade varit på nyårsfest hos en klasskompis tappat bort tolvslaget bestigit en tjej på vägen förbi mitt hem tappat bort en strumpa och torkat spyor. Det här hade inträffats vad jag minns mellan 20.00 - 00.30. Så med ett helt totalt utraderat tolvslag så gjorde jag några viktiga men oseriösa försök att få tag i folk men som alla vet så är det lika svårt att ringa på nyårsafton som att kamma skägg på en nakenhund med badanka.


tar mig hela vägen igenom mordor upp på stan förbi alla glattfirande människor inte ont anande att jag skulle stöta på Sebbe som jobbar på we. Han säger öj! vi ska hem till Danne! jag ser mig omkring men ser inte skymten ut av någon Daniel Schön, då skriker sebbe som om alla i hela världen vissta förutom jag att danne gick hem fem i tolv och deckade men att han hade fått frihet och nycklar till hans lya för en feet efterfest och för dom som vet dom vet! att danne kan festa!


Vi kommer hem till danne och vi är en stor skala på runt tjugo personer. Massa random halv coola snubbar och tjejer som alla hoppas få roffa åt sig lite av förra årets we collectioner som ligger och skräpar någonstans i dannes lägenhet. Svart lucka i mitt liv. Klockan 03.20 ungefär kan ha varit 04.00 också har jag fortafarande inte sett till danne förutom när han kom ner i fem minuter in köket och åt en burrito och sa något i stil med Mbluupghs! 2001!


jag går upp på övervåningen och ser hur danne sittsovandes med uppen munn får en avsugning av någon kvinna som ser ut som en dagisfröken. Sebbe glider även upp, det slutar med att en snubbe dj'ar soft musik medans jag och sebbe sitter i trappen och kollar på och halsar vin.

Sebbe blir rastlös och säger. Mario du får trehundra kornor om du går framm och tar henne på röven hon hade inte märkt oss dom tjugo minuterna vi hade kollat på så varför inte tänkte jag.


Jag ställer mig upp går fram och klämmer på dagislärarröven och hon rycker till som fan! så pass att hon välter en nyöppnad öl uppochner i sina stövlar. jag trodde jag skulle dö av skratt.


några dagar senare så fråga jag sebbe hur allt va och då säger han att han själv hade fått med sig ett skåp hem och att han precis skulle berätta vad han hade varit med om. just i denna sekund hade tjejen fått ett samtal av just denna dagisfröken som stolt hade förklarat allt för henne så sebbe teg haha! Det visar sig att hon faktiskt va dagis fröken på riktigt också! mordor i ett nötskal.

1 kommentar:

Anonym sa...

mario- sveriges dave carnie